האם הגדלת מספר הלקוחות מעידה על הצלחה של העסק?

האם הגדלת מספר הלקוחות וההכנסות זה מה שיביא לך את השקט והשלווה בעסק? אחת ולתמיד – הנה התשובה שלי.

בשנים האחרונות מאות בעלי עסקים איתם אני נפגש מסבירים לי שאם רק היו להם יותר לקוחות, אז הכל בעסק שלהם היה מושלם והם היו מגיעים אל השקט והנחלה. כשאני משיב להם שיותר לקוחות זה לא מה שיפתור להם את הבעיות בעסק הם טוענים שאני מדבר שטויות.

אז אם אתה רוצה להבין את הלוגיקה שמאחורי המודל שלי – E-effective – הפוסט הזה נכתב עבורך.

1) אני לא נגד "עוד לקוחות"

עוד לקוחות זה יותר אנרגיה חיובית, יותר כסף, יותר משאבים בעסק. אני בעד כל אלו. אבל – לא כל עסק ערוך לזה מבחינת כוח אדם, מבחינת נהלים, מבחינת שיטה על מנת לקלוט עוד לקוחות. כשהעסק הראשון שלי E-sports גדל בתוך ברגע במאות מתאמנים הרגשתי את זה על בשרי. ולכן פיתחתי את מודל E-effective, שמבוסס למעשה על עקרונות דומים ל־שיטת סיסטם לניהול עסק – כלומר יצירת תשתית שתומכת בצמיחה אמיתית ולא חד־פעמית.

2) הגישה לפיה "עוד כסף יפתור את הכל"

יש בעלי עסקים שהמנוע העיקרי שלהם הוא הנושא הכספי בלבד. מבחינתם עוד לקוחות שווה לעוד כסף שיפתור כל בעיה שתצוץ. אני טוען שאם אין לך שיטה מסודרת בעסק לא תוכל לשאת את העומס של עוד לקוחות. אם העסק שלך אינו בנוי לקליטת עוד לקוחות, אתה תעניק שירות לא טוב, מה שיגרום לדלת מסתובבת בעסק – שזה הדבר הכי גרוע שיכול לקרות. בשכונה הכינוי לכך היה "פול גז בניוטרל". כאן בדיוק נכנסת שיטת סיסטם לניהול עסק, שמספקת מסגרת ברורה שמאפשרת גדילה יציבה.

3) אבל ערן, "כשיהיה לי יותר כסף, יהיה לי יותר חופש"

הפוך, ידידי. כשיהיו לך יותר לקוחות, יהיה לך יותר כסף, יהיו לך יותר עובדים, יותר משכורות לשלם, יותר אחריות, יותר תלונות, יותר היעדרויות, יותר בעיות משמעת – יותר כאב ראש. אתה תעבוד הרבה יותר שעות. מכיוון שלתיאבון הכספי שלך אין סוף, אז יהיה לך תסכול כפול – יותר כאב ראש ויותר צורך גדול יותר בכסף.

בקיצור, אין קשר ישיר בין יותר לקוחות לבין מה שאתה באמת רוצה להשיג מהעסק שלך. החופש האמיתי מגיע רק כשיש לך שיטת סיסטם לניהול עסק שמאפשרת לעסק לעבוד עבורך – ולא ההפך.

עכשיו כמה מחקרים:

מחקר שהחל בארה"ב ב־1938 ונמשך 83 שנים, תחת השם Harvard Study of Adult Development, בדק מהם התנאים שגורמים לבני אדם לשגשג. המחקר מצא שכסף הוא מאוד משמעותי לשביעות הרצון מהחיים עד רף מסוים. כלומר, עוני הוא גורם סטרס משמעותי, אבל מעבר לרף מסוים (בארה"ב סביב 70,000 דולר בשנה), הקשר מתחיל להיחלש ורואים מתאם חלש בין כסף רב יותר לבין שמחה רבה יותר.

מחקר אחר שנעשה ע"י פרופ’ גרינשטיין ויאנה שכטרמן גילה כי בעלי עסקים שעובדים בעומס אדיר במשך זמן ממושך סובלים מפגיעה משמעותית בבריאות, חרדה ושחיקה. גם כאן, חוסר בשיטה מסודרת – כמו שיטת סיסטם לניהול עסק – מוביל לשחיקה מתמשכת.

סיכום

במשך שנים הטעו אותנו לחשוב שהצלחה בעסק היא עוד כסף ועוד לקוחות. אני טוען שכסף ולקוחות בלי סיסטם, בלי היכולת שלך לנהל את העסק ולא להיות פועל בעסק, פשוט לא מספיקים. להפך – לפעמים זה לקבור את עצמך בעוד עבודה. אני אוהב כסף, אני מת על הלקוחות שלי, אבל בינם לבין הצלחה אמיתית בניהול עסק – אין קשר.

מבחינתי הצלחה היא לייצר מצב שבו גם כשאני בחופשה העסק שלי ממשיך לעבוד. זה קורה כשאתה מאמץ שיטת סיסטם לניהול עסק שבונה מערכות, נהלים ותהליכים שמאפשרים לעסק לרוץ קדימה בלי שתהיה תלוי בו כל רגע.

בהצלחה מעומק הלב,
ערן

האם הגדלת מספר הלקוחות מעידה על הצלחה של העסק? ייעוץ לשיטת סיסטם לניהול עסק

לפרטים נוספים מלאו את הטופס ונחזור אליכם בהקדם!